HTML

Biketech blog

Főként kerékpártechnikai jellegű dolgok, de nem szorítkozunk korlátok közé :)

Friss topikok

Címkék

acél (1) acera (1) alivio (1) altus (1) Artisjust (1) chainspotting (1) Chris Akrigg (1) Danny Macaskill (1) Deore (1) divat (1) DX (1) E-type (1) Hans Rey (1) hollowtech (1) hulladék (1) hulladékvas (1) ISCG05 (1) kerékpár (7) kevlár (1) külső (1) LX (1) Martyn Ashton (2) más (1) MountainBike (6) Mountain bike (5) MTB (7) octalink (1) országúti (1) rotyenbike (1) rozsdabike (1) Saint (1) Shimano (1) SLX (1) street (2) STX (1) trial (2) vashulladék (1) XT (1) XTR (2) Zee (1) zene (1) Címkefelhő

2016.04.10. 14:11 A_G_A

Erőszaktevő

Egyáltalán nem tartozik az oldal témájához, (aminek még mindig nem kreáltam dizájt), hacsaknem annyiban hogy végülis sport.

Egy valós emlék a múltból.
Kilencvenes évek elejéről van szó, a világlátásunk itthon épphogycsak változott, rengeteg dolog történt nem csak technikai szinten. Az akkori iskolában én még egy csenevész, kissé problémás de nem annyira feltűnő gyereknek számítottam. A triál és az extrém kerékpározás csak pár évvel később vált az életem részévé, a (mára már elmúlt) kigyúrt állat mivoltom még hírben sem volt. Ennek ellenére néhány sportjellegű dologban sokkal jobb voltam a többieknél, bár ezt ritkán mutattam meg. Mozgáskoordinácó, ötven felülés lazán, egy perc alatt izzadás nélkül, magasugrás, gerelyhajítás például.
Utóbbi kettőről van két olyan mélyebb emlékem, ami a testnevelés tanárunk hülye hozzáállása miatt vezetett nálam érdektelenséghez a sport iránt. Durván mondva, egy kivételező gyökér volt. Az egyik srácot ajnározta, mindenben előrébb hozta, atlétikára akarta felkészíteni, ha bármit meg kellett csinálni, akkor ő volt az alap, ha valaki netán valamit jobban csinált nála, akkor a tanár bagatellizálni kezdte a jobban teljesítőt. Az én példám a magasugrással kapcsolatban a következőképpen alakult; Ballábas vagyok, nem pejoratív értelemben. Ugrásoknál azt használom. A kalsszikus, ollózásos –tehát nem az olimpián látható háttal ugrós– technikával egy ívben, oldalról futsz neki a lécnek, majd lábat átemelve ugrassz át. Jobbról indítva optimális a ballábasoknak. Akkor a suliban mindenki a jobb oldali sorban állt. Az ajnározott srác is. Ugráltunk, történt néhány lécleverés stb. A srác nem ugrott kiemelkedőt (meglepő?). Egyszercsak eszébejutott a tanárnak, előfordulhat hogy valakinek jobban megy a másik oldalról jobb lábbal. A srác átment. Majd szinte egyszerre mindenki. Én egyedül ott áltam jobb oldalt, szinte megszégyenítve, majd óvatosan átsomfordáltam a másik oldara. Ennek ellenére így is ugyanúgy ment mint a srácnak, még a hátas technikát is csak ketten próbáltuk meg. Senkit nem érdekelt. Ő meg lett dicsérve, én lesajnálóan inkább nem. Valószínűleg már csak én emlékszem erre.
Gerelyhajítás. Itt már csak a gyerekkel foglalkozott a tanár, a többiek csak ott voltak, leginkább nézőként. Ezt nem a teremben, hanem kint az udvaron tartottuk, ott ahol a távolugró homokos medence is volt, a végénél egy nem túl magas kerítéssel. Én ott tartózkodtam. Dobáltak, tanította a helyes technikát, néztem. Egyszer csak a kivételezett srác átdobta a kerítésen a gerelyt. Megfogtam, és jóval mögéjük visszadobtam. Nem kicsit el lettem küldve a fenébe mert veszélyes, eltalálhattam volna bárkit, és különben is mit képzelek. Ismétlem, jóval mögéjük, mindenki felett. Így is akartam. Teljesítményben ehhez képest sehol sem volt a srác, és tudtam hova fog érkezni.

Akkoriban ölték meg Ceauseskut, nagy balhék történtek Romániában, elég sokan menekültek át hozzánk. Az osztályunkba is került két lány. Az egyikükkel jóban voltunk –mint kb. a kirekesztett alterosok– a másik viszont más életet választott, rendkívül szép, hosszú szőke hajú kislánynak tartották. Ugye szokás szerint minden tanár megkérdezte tőlük milyen tanulók voltak otthon. Mindkettő négyes-ötös. Természetesen úgy is álltak hozzájuk. A szép lányka rendesen ki is használta a helyzetet, kivételezettek közé tartozott, mindig jobb jegyeket kapott. Mi tudtuk amit más nem, mivel a barátnőnknek számító lány elmesélte. Romániában az osztályozás nem 1-5 rendszerben zajlott, hanem 1-10. Az ötös és alatti jegyek már nagyon gyengének számítottak. Míg az egyik lány átszámította az osztályzatát –nem nehéz– a szőke csak arról beszélt, hogy ezt így nem nagyon lehet megtenni, de négyes-ötös. Csakhogy ő nem számította át, tehát valójában gyenge, nagyon gyenge tanulónak számított otthon. Persze történetünk főszereplője, a szép lány azért idővel össze is szedte magát, és némileg jogosan sikerült továbblépnie a felsőoktatásba.

Szépsége, és a többi lánynál fejlettebb testisége miatt nagyon sok hímnemű akart a kedvében járni. A tanárok sem voltak kivételek. A fentebb már említett testnevelésoktató is. Csak kicsit túlzásba vitte. Többször tartózkodott a lánnyal a szertárban mint mi... Balhé, majd kirúgták.

Az már egy más történet, hogy a másik tesnevelés tanár ezután az osztályfőnökünk lett, abból az iskolából róla tudok a legjobb emlékeket felidézni. Viszont pár év múlva a kollégája mégis visszatért.
Akkor egyik évfolyamtársam sem érte még el a tizennyolc éves kort.

Szóval a Kiss László féle erőszakolós történet nem egyedi. Nemcsak ötven, de húsz évvel ezelőtt ugyanúgy eltussoltak ilyen dolgokat. Ilyeneket védeni NEM SZABAD, abszolút megérdemlik ha kirekeszti őket ezeket a társadalom. Ha már a mai politikai erő nem teszi.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://biketech.blog.hu/api/trackback/id/tr698584202

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása