HTML

Biketech blog

Főként kerékpártechnikai jellegű dolgok, de nem szorítkozunk korlátok közé :)

Friss topikok

Címkék

acél (1) acera (1) alivio (1) altus (1) Artisjust (1) chainspotting (1) Chris Akrigg (1) Danny Macaskill (1) Deore (1) divat (1) DX (1) E-type (1) Hans Rey (1) hollowtech (1) hulladék (1) hulladékvas (1) ISCG05 (1) kerékpár (7) kevlár (1) külső (1) LX (1) Martyn Ashton (2) más (1) MountainBike (6) Mountain bike (5) MTB (7) octalink (1) országúti (1) rotyenbike (1) rozsdabike (1) Saint (1) Shimano (1) SLX (1) street (2) STX (1) trial (2) vashulladék (1) XT (1) XTR (2) Zee (1) zene (1) Címkefelhő

2015.06.06. 01:13 A_G_A

ISCG + E-type

Címkék: kerékpár MTB MountainBike Mountain bike E-type ISCG05

Már megint nem rendes cikk, hanem egy fórumba írt dolgom. Mondjuk ezt részletezni is fogom képekkel, megígérem meg kéne ígérnem. Rajta vagyok na.

Szóval úgy tűnik, ebben az országban nem lehet kapni 38-as lánctányér mellé értelmes rockringet.

Nem műnyag, nem 2mm vékony kamucuccot (xlc) hanem valódi rockringet, ami tényleg azért van, hogy ha odacsapom, akkor védjen. Néha sajnos kell, már nem vagyok az a tizenéves titán, aki bármit átugrik nélküle ( :( )

Ugyanis a 36 fogas lánckerekem már kevésnek bizonyult, síkon is simán kipörgettem a 36-11-et. Lecseréltem 38-ra. Ehhez, le kellett vennem a hajtóművet. Ekkor repedhetett meg az E-type váltókonzolom :(

Szóval; Ok, hogy az ISCG és az E-type elsőváltó a tíz évvel elmúlt 10 év legjobb, de elfeledett fejlesztései, de hogy akkor miért nem gondolták, hogy a kettőnek kompatibilisnek lennie az rejtély. Mivel az évekkel ezelőtt rommá (és túl) könnyített E-type konzolom most a csere idején megadta magát és kettérepedt, ezért elő kellett venni a talonban álló másikat. Ami amúgy egy XT, és egy rugalmas szar a 10+ (20+?) éves Altushoz képest. Igen, Altus, az egyetlen ami nem a felső szegmensből került ki a gépemen, mert ez elől jobban váltott (eddig) mint bármi. Már 96-ban is korrekt volt. (Te jó ég, 2015 van! Azóta semmit nem fejlődött elől a váltás, inkább rosszabb lett...)

Szóval most le kell gyártanom az XT E-type váltóhoz egy olyan konzolt, ami síkban van az ISCG-vel, netalán még azon is rögzül, legalább 3 mm vastag, és benne vannak az értelmes, váltást segítő formázások, extraként pedig a magasságállítást is meg kellene oldani, hogy a mostani 2 mm helyett centiket tudjam fel-le tologatni.

Azt hiszem az itthon lévő 1,8 mm alulemezből kettőt összeragasztok, és azt farigcsálom.

Amúgy ez az:

 

Vagy értelmesebb szögből itt látható. Ok, az ott XTR, meg más a színe, de jobb szögből van, és ugyanaz. Majd lesz az enyémről is ígérem remélem.

Az ISCG-ről már írtam alább.

 

Update:

Nem én vagyok az egyetlen őrült aki elől két lánctányért használ, ezzel együtt E-type elsőváltót, 'merrhogy a Blackspire gyárt ilyenhez tensonert láncleesésgyártót. Még nem is az lenne a baj, hogy drága, mert az, hanem, a kiszállítás eltart jópár napig. Plusz online fizetéshez kicsit korlátoltak a lehetőségeim, jobbára 0.

Szóval: Erről van szó. És itt is kapható Feketében is, de az drágább. Plusz kiszállítás 10 € :-/

Legyártom. Görgő nélkül. Csak ne lenne már ínyhüvelygyulladásom...

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://biketech.blog.hu/api/trackback/id/tr387521536

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása