HTML

Biketech blog

Főként kerékpártechnikai jellegű dolgok, de nem szorítkozunk korlátok közé :)

Friss topikok

Címkék

acél (1) acera (1) alivio (1) altus (1) Artisjust (1) chainspotting (1) Chris Akrigg (1) Danny Macaskill (1) Deore (1) divat (1) DX (1) E-type (1) Hans Rey (1) hollowtech (1) hulladék (1) hulladékvas (1) ISCG05 (1) kerékpár (7) kevlár (1) külső (1) LX (1) Martyn Ashton (2) más (1) MountainBike (6) Mountain bike (5) MTB (7) octalink (1) országúti (1) rotyenbike (1) rozsdabike (1) Saint (1) Shimano (1) SLX (1) street (2) STX (1) trial (2) vashulladék (1) XT (1) XTR (2) Zee (1) zene (1) Címkefelhő

2015.07.15. 01:37 A_G_A

A kevláros külsők

Címkék: kerékpár külső kevlár

Megint egy fórumposzt reblogja tőlem, mert mint kiderült ez is tévesen van a fejekben. Bocsi. még mindig nem jutottam a rendes hírfolyamaimhoz. Meg nincs design sem...

Szóval, miért hibás a kevláros külső elnevezés, amit sokan a hirdetésekben és a külsőkupec „kerékpárboltosok” –már ha annak lehet ezeket nevezni– beadnak a betérő delikvensnek:

Tehát a kevlár defektvédelmes szöveg kamu. Néha sportfelhasználásra is ajánlják, aztán a kedves sportoló nagyot csalódik.

Merthogy;

A külön defektvédelmes külsők nem sport felhasználásra, hanem lassabb túrázásra és városi használatra vannak tervezve. Vannak löttyös, azaz defektvédő folyadékos belsők amiket versenyszerű sportot űzők is használnak, azok hatékonyabbak. Belső nélküli rendszereket tulajdonképpen csak így használják. No meg egy sűrűbb TPI értékű, azaz sűrűbb szövetes külsők egyértelműen jobban bírják a defektek ellen, legalább annyira mint a direkt futófelület alatti védelmesek. Amúgy a defektvédelmes külsők sem kevlárosak szoktak lenni, csak egy marha vastag és viszonylag puha gumiréteg van még valamelyik középső szövet között, így az esetleg beleszúródó matéria nem éri el a belsőt. Attól még benne marad a külsőben.

Kevlárt általában a peremen használnak, kizárólag a drágább külsőkön. Az olcsóbbakon ez sima acélperem, vagyis egy drót van beágyazva. A kevláros külső elnevezést sokan tévesen szokták értelmezni, ezért jobb helyeken inkább folding, azaz hajtogatós néven fut. Merthogy össze lehet hajtogatni kb. egy belső méretére. A súlya sem sokkal több. Acélperemesek annak ellenére, hogy alacsonyabb szövetsűrűségűek, gyengébbek, kevésbé tartósak szoktak lenni.

Nekem például jelenleg a fent említett brutál vastag külsőim vannak, legalábbis annak néznek ki. 2.3 colosak(≈58mm), erősen terepmintásak, elől Michelin Wild Race'r, hátul Tioga Psycho Genius, mindkettő kevlárperemes, tehát ha leveszem nincs tartásuk, összeesnek. Vicces. Súlya kettőnek együtt nincs annyi mint egy átlag külsőnek, gördülési ellenállásuk igen alacsony, terepen viszont nagyon tartanak. Másfél év alatt háromszor kaptam defektet velük. Egyszer egy két centi hosszú rajzszög, egyszer egy kb. 'nullakettes hosszú drót, és nemrég egy kiszakadt oldalfal miatt. Utóbbit egy elrontott trükk okozta vagy egy hónappal a defekt előtt. (Olyan másfél métert csúszott az oldala valami sziklaperemszerűségen, ezt pont az oldalfalvédelmes Tioga sínylette meg.) Mondjuk megragasztani helyben ezeknek csak akkor kezdek neki, ha nagyon távol vagyok a világtól, mert minipumpával lemegy a nap mire felfújom. Mint a minta mutatja, ritkán van rá szükség. Annak ellenére is, hogy két bar felett még talán sosem voltak.
Szóval tapasztalat is van, a defektvédelmes külső sportfelhasználásra hülyeség.

Az ISCG E-type elsőváltó project meg halad, nemsoká rakok ki képeket. A konzol már kivágva, a formája is 90%-os, lassan kész lesz.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://biketech.blog.hu/api/trackback/id/tr307629084

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A_G_A 2016.03.14. 20:35:54

2.0 verzió is épp készül az ISCG E-type-ból.
süti beállítások módosítása