HTML

Biketech blog

Főként kerékpártechnikai jellegű dolgok, de nem szorítkozunk korlátok közé :)

Friss topikok

Címkék

acél (1) acera (1) alivio (1) altus (1) Artisjust (1) chainspotting (1) Chris Akrigg (1) Danny Macaskill (1) Deore (1) divat (1) DX (1) E-type (1) Hans Rey (1) hollowtech (1) hulladék (1) hulladékvas (1) ISCG05 (1) kerékpár (7) kevlár (1) külső (1) LX (1) Martyn Ashton (2) más (1) MountainBike (6) Mountain bike (5) MTB (7) octalink (1) országúti (1) rotyenbike (1) rozsdabike (1) Saint (1) Shimano (1) SLX (1) street (2) STX (1) trial (2) vashulladék (1) XT (1) XTR (2) Zee (1) zene (1) Címkefelhő

2013.10.09. 01:15 A_G_A

Artisjust

Címkék: zene Artisjust

Most nem kerékpáros.

Olvasom ezt itt.

Na ja. A múltkor vettem két eszközt, busásan megfizettem érte ezeknek az idiótáknak. Nem baj, gyakorlatilag legalizáltam a leendő megnézendő filmjeimet. Vagy nem. Persze még előtte vettem XD kártyát a fényképezőmbe, amit gyakorlatilag semmi másra nem lehet használni, mint Fuji, vagy Olympus gép háttértárának. Persze lehetne rajta zene, de minek? Fényképezővel nem tudok zenét hallgatni. Nem is akarok.

A GPS-emen sosem lesz zene/film, mert épphogy elférnek rajta a térképek. Nem baj, megy a sarc.

De ha már úgyis legalizáltam az elsőként említett két tárolóeszközt, akkor felnéztem egy oldalra, ahonnan –immár a matricával legálisan– leszedhetek rá némi fogyasztandó tartalmat. Mit látok? presszerpici albumát TILOS megosztani, mert irgumburgum. Kérdés: Ki kapja a legnagyobb pénzszeletet az Artisjust tortából? Az, akinek még az internet mély bugyraiban sem merik megosztani a hulladék zörejét. Nem mintha bármikor is akartam volna bármilyen eszközömre rakni presszókávé hulladékát. Főleg ha valaki megnézi ezt a förmedvény, és ezzel még értelmezni is tudja. Véletlen pont akkor jött ki vele, amikor az aktuális hatalomátvevő ... hagyjuk. Szánalmas. De kap egy „kis” pénzt, mert mindenki az ő cuccát másolja a pendrájvjára. Egyértelmű...

Ha már itt tartunk. Nézzük is mennyire hallgatok én ezekről olyan zenét, amiért fizetek. Az egyik kedvenc albumom a NIN Ghost. Maga Trent Reznor tette ingyenessé.

Ulver. Itthon gyakorlatilag beszerezhetetlen. Vajon kapnak -e a norvégok az Artisjust sarcomból?

De tonnányi olyan is megfordul nálam, amit annak idején még kazettán szereztem be. Jó fél évig tartott mire bedigitalizáltam a 30 gigabájtnyi zenét, ami előtte sokszáz kazettán csücsült. Ma már egyszerűbb megkeresnem a neten, mint előkeresni az akkori adathordozóm. Pedig egyszer akkor már fizettem érte, és nem a fizikai, hanem a szellemi termékért. Hogyan hallgatom most, az édesmindegy. De sorolhatnám a Jamendo, stb. szabad zenéit, akikhez szintén nem kerül a sarcomból. Mivel a hazai populáris zenét annyira sem tartom érdemesnek, hogy a nevüket elolvassam, kicsit jogtalannak érzem hogy ők, és nem az igazi művészek kapják ezt a pénzt. Főleg, ha már mindenképp lehúzza rólunk ez a mindenkori –tehát nem csak a jelenlegi– kormány által támogatott, maffiamódszerekkel működő magáncég.

Ja igen. Egykoron zenéltem. Ennek a cégnek kellett (volna) fizetni azért, mert én és társaim a saját magunk által írt zenét játszottuk el egy nyilvános helyen. Miért?

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://biketech.blog.hu/api/trackback/id/tr115558092

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása